هزینه هر جلسه حضوری برای بررسی و مشاوره پرونده شما در شهرداری، 250 تومان
هزینه یک ربع مکالمه تلفنی و مشاوره با پیام رسان با کارشناس خبره مسائل شهرداری، 38 تومان
سوالات خود در خصوص هر مطلبي که در سايت مطالعه مي کنيد را در بخش ديدگاه (در انتهاي مطلب) درج نماييد تا به آن پاسخ دهيم. از طريق ايميل از پاسخ ما به سوالتان مطلع خواهيد شد.
حضرت علی (ع): مشورت کننده، در آستانه موفقیت است
محاسبه عوارض پروانه شهرداری

.

 

فهرست مطالب  (کلیک کنید تا مرور گر به آن نقطه از صفحه برود):

1- نکات مهم قبل از برآورد هزینه پروانه ساختمانی

2-محاسبه آنلاین هزینه پروانه ساختمان در مشهد

3- میزان هزینه پرداختی به تامین اجتماعی هنگام گرفتن پروانه چقدر است؟

1-3- وجه پرداختی به تامین اجتماعی را نقد باید داد یا تقسیط هم می شود؟

۲-۳- کدام اقلام فاکتور شهرداری مشمول ۱۵ درصد بیمه می شود؟

3-3- پاسخ دندان شکن شهرداری مشهد به زیاده خواهی تامین اجتماعی

4-3-حل شدن مشکل مالکین با تامین اجتماعی با توجه به مصوبه شورای شهر مشهد

۴- میزان هزینه پرداختی به آموزش و پرورش هنگام گرفتن پروانه چقدر است؟

{برو به فهرست}

 

1- محاسبه عوارض پروانه در شهرداری مشهد: نکات مهم

هنگام محاسبه آنلاین عوارض پروانه ساختمانی، نکات مهم زیر را در نظر داشته باشید:

  • برای امکان استفاده مطمئن از این محاسبه گر، لازم است از آخرین نسخه مرورگرهای کروم یا فایرفاکس استفاده نمایید.
  • این محاسبه فقط مختص املاک مسکونی شهر مشهد می باشد. توجه داشته باشید که شهرداری هر شهری شخصیتی مستقل داشته و با فرمول های خاص خود عوارض پروانه را محاسبه می کند.
  • لازم است در خصوص ملک خود در مشهد این موارد را بدانید: مساحت زمین، قیمت منطقه ای ملاک عمل شهرداری، میزان تراکم ملک و در نهایت این نکته که ملک شما در کدام حوزه درآمدی از شهر مشهد واقع است. چنانچه در خصوص هر کدام از این موارد سوالی دارید محصول مشاوره تلفنی ما را از بخش فروشگاه این وب سایت خریداری تا توضیحات لازم خدمت شما ارائه شود.
  • چنانچه به جوانب کار محاسبات درآمدی شهرداری مشهد اشراف کامل دارید می توانید از این محاسبه و برآورد قیمت مستقیما بهره برداری نمایید. در غیر اینصورت پس از مشورت و دریافت مشاوره کامل از ما می توانید برآورد دقیقی از میزان عوارض پروانه ملک خود بدست آوردید. تردید نکنید که مبلغ عوارض شهرداری قابل توجه است و ارزش آنرا دارد که با اطلاع دقیق از آن و مشورت با متخصصان امر وارد گود ساخت و ساز شوید: جلسه بررسی دقیق پرونده
  • توجه داشته باشید که قیمت منطقه ای دارایی که در اینجا آمده است، ارزش معاملاتی املاک است که توسط سازمان امور مالیاتی تهیه می شود و مبنای محاسبات شهرداری است. و این قیمت منطقه ای با قیمت خرید و فروش روز ملک تفاوت زیادی دارد. قیمت منطقه ای مشهد را با کلیک بر روی این لینک ها دریافت نمایید: 1- قیمت منطقه ای مشهد 1394   &   2- قیمت منطقه ای مشهد 1395 و 1396.  {برو به فهرست}
  • املاکی که در بافت اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) و مرکز شهر قرار دارند، برای پروانه ساختمانی، ممکن است علاوه بر “عوارض زیر بنای پایه” که در زیر محاسبات آن آمده است، مشمول “عوارض زیربنای مجاز” نیز شوند. در این خصوص با ما هماهنگ نمایید.
  • چنانچه سوالی دارید در بخش “ارسال دیدگاه” در پایین همین صفحه سایت طرح تا به آن پاسخ دهیم.

2- محاسبه آنلاین هزینه پروانه ساختمان در مشهد

کافیست مساحت عرصه، قیمت منطقه ای دارایی، تراکم ساختمانی ملک مورد نظر و حوزه درآمدی آنرا مشخص کنید سپس مبلغ برآورد عوارض پروانه مسکونی بر حسب ریال به شما اعلام می گردد. برای بدست آوردن برآورد دقیق و مطمئن لازم است با ما تماس بگیرید.

چنانچه محاسبه در مرورگر شما مشاهده نمی شود از مرورگرهای فایرفاکس یا گوگل کروم بروز شده استفاده نمایید (در اینترنت اکسپلورر محاسبات انجام نمی شود)، یا اینکه برای بارگزاری مجدد این صفحه کلیدهای Ctrl + F5 را بگیرید:

{برو به فهرست}

 

3- میزان هزینه پرداختی به تامین اجتماعی هنگام گرفتن پروانه چقدر است؟

احتمالا می دانید که برای گرفتن مجوز ساخت، تنها شهرداری نیست که باید به آن پول بدهید. بلکه علاوه بر شهرداری که قسمت مهم آن است، به حساب سازمان تامین اجتماعی، سازمان آتش نشانی و آموزش پرورش نیز می بایست مبالغی را پرداخت نمایید که از میان، رقم مربوط به سازمان تامین اجتماعی از همه بیشتر است.

سازمان تامین اجتماعی طبق نامه ای که شهرداری برای آن ارسال می کند و شما موظف هستید پاسخ آنرا برای شهرداری ببرید، معادل 15 درصد کل وجهی که به هنگام اخذ پروانه یا اصلاح پروانه به شهرداری پرداخت نموده اید را از شما اخذ خواهد نمود.

سازمان تامین اجتماعی این وجه را به موجب قانون حق بیمه اجباری کارکنان ساختمانی اخذ می کند و در اصل قضیه به این صورت است که شما به عنوان سازنده بنا و کارفرما، حق بیمه کارگران ساختمانی را که برای شما کار می کنند بدین ترتیب می دهید و سازمان تامین اجتماعی موظف است برای کارگران ساختمانی دفترچه بیمه صادر نماید. برای دانلود قانون مذکور قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی را کلیک نمایید.    {برو به فهرست}

ارقام پرداختی به سازمان آتش نشانی و آموزش و پرورش و همچنین ودیعه اشغال معابر خیلی مبالغ قابل توجهی نیستند (البته نسبت به عوارض پروانه شهرداری و وجه تامین اجتماعی). در انتهای متن در خصوص آموزش و پرورش توضیح بیشتر داده ایم.

1-3- وجه پرداختی به تامین اجتماعی را نقد باید داد یا تقسیط هم می شود؟

در پاسخ به سوال فوق باید گفت که اگر شما به آنها بگویید احتمالا بلافاصله می گویند باید نقد بدهید (15 درصد از فاکتور شهرداری بابت بیمه را). اما قانونی در سال 93 صادر شده که اطلاع رسانی خوبی نشده است.

این قانون با نام “قانون اصلاح ماده (۵) قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی- تقسیط حق بیمه” این امکان را برای متقاضی قرار داده است که بدون سود، حق بیمه خود هنگام اخذ پروانه ساختمانی را تا 36 ماه تقسیط نماید.     {برو به فهرست}

برای دانلود آن و اطلاع از شرایط آن اینجا را کلیک نمایید:    تقسیط حق بیمه کارگران ساختمانی

2-3- کدام اقلام فاکتور شهرداری مشمول 15 درصد بیمه می شود؟

در خصوص اینکه کدام اقلام و عوارض دریافتی از مودی به سازمان تامین اجتماعی برای اخذ 15 درصد اعلام شود، شهرداریهای مناطق مشهد به استناد اینکه این سهم تامین اجتماعی فقط بابت پروانه تعریف شده است، فقط عوارض زیربنا و پذیره و آن چیزی که در یک ضابطه مجاز می گنجد را در مکاتبه اعلام می کردند و مثلا اگر در پروانه طبقه مازاد می فروختند، آنرا جزء پروانه مجاز محسوب نمی کردند (زیرا مازاد بر ضابطه مجاز ملک است) و لذا به سازمان تامین اجتماعی هم اعلام نمی کردند و مودی عملا مبلغ کمتری از 15 درصد فاکتور را پرداخت می نمود.

اما نامه زیر که توسط رئیس سازمان تامین اجتماعی به شهردار مشهد ارسال شده است، نشان می دهد این رویه تغییر کرده است و بیمه تا 15 درصد کل فاکتور شهرداری بابت پروانه یا اصلاح پروانه را نگیرد، اجازه صدور پروانه نمی دهد!

توجه کنید که اگر شما در حال اخذ پروانه با تراکم مجاز خود هستید، مشکلی ندارید و این مکاتبات برای شما اهمیتی ندارد.

{برو به فهرست}

 

3-3- پاسخ دندان شکن شهرداری مشهد به زیاده خواهی تامین اجتماعی!

سازمان تامین اجتماعی با نامه فوق عملا دنبال زیاده خواهی بود. قانون تکلیف کرده است که متقاضی درصدی از عوارض پروانه ساختمانی را به سازمان تامین اجتماعی بدهد که قاعدتا پروانه ساختمانی بخش مجاز و تراکم اصلی ملک است. حال اگر شهرداری طبقه ای که قرار بوده در زمان پایانکار بدهد در زمان پروانه و تحت نظارت مهندسین ناظر به متقاضی میدهد، وجه آن مشمول درصد بیمه نمی شود.

بهرحال شهرداری مشهد با شجاعت و با درایت خود این نامه را به مناطق ابلاغ نموده است و ما از طرف تمام مشهدی ها از این اقدام شجاعانه شهرداری تشکر می کنیم. . . حالا اگر بیمه می تواند خودش برود و حقوق خود را وصول کند . . . قرار نیست شهرداری کارگزار وصول درآمد این سازمان شود و شاهد زیاده خواهی ها و تضییع حقوق مردم هم باشد!!!

از این پس شهرداری اصلا متقاضیان را به سازمان تامین اجتماعی معرفی نمی کند و صدور پروانه را موکول به تسویه حساب با این سازمان نمی کند، بلکه در ذیل پایانکار می نویسد که خود متقاضی مراجعه کرده و با آن سازمان تسویه نماید! حالا سازمان تامین اجتماعی باید با خواهش از مردم بخواهد که بیایند و بیمه را بپردازند!!

{البته این مساله برای حدود 10 درصد متقاضیان پروانه در شهرداری مشهد مهم است، یعنی آنهایی که در حال خرید تراکم مازاد در مرحله پروانه هستند، بنابراین اگر شما جزء این دسته نیستید مساله خاصی ندارید و بهتر است در اسرع وقت وجه بیمه را بپردازید. زیرا در مراجعه بعدی به نرخ روز و احتمالا با ضریب 20 درصد مجبور به پرداخت خواهید شد. زیرا ظاهرا حق بیمه 20 درصد جایگزین 15 درصد از عوارض پروانه شده اما هنوز اجرایی نشده است.}

متن نامه شهرداری به قرار زیر است:

حق بیمه هنگام پروانه

{برو به فهرست}

 

4-3-حل شدن مشکل مالکین با تامین اجتماعی با توجه به مصوبه شورای شهر مشهد (هفتم خرداد 1397)

پس از مکاتبات و جریانات فوق، در بیست و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس {خرداد ماه 1397} طرح دو فوریتی با موضوع مصادیق عوارض صدور پروانه ساختمانی موضوع قانون اصلاح ماده 5 قانون بیمه کارگران ساختمانی به شرح زیر تصویب شد:

ماده واحده: در راستای اجرای ماده 13 قانون بیمه کارگران ساختمانی مبنی بر همکاری دستگاه‌های دولتی با سازمان تأمین اجتماعی و به منظور تدقیق نحوه محاسبه پانزده درصد (15%) عوارض صدور پروانه ساختمانی، شهرداری مشهد مقدس موظف است در هنگام صدور پروانه ساختمانی، مودیان را همراه با فاکتور محاسبات درآمدی ناشی از مصادیق عوارض زیر به شعب تامین اجتماعی معرفی نماید:

1- عوارض زیربنای مسکونی تا حد تراکم پایه

2- عوارض زیربنای مسـکونی از زیربنـای مشمول تراکم مجاز در کاربـری مسکونی وفق ضرایب ستـون پایه جـدول بند 1 مصـوبه شماره 20382/95/4/ش مورخ 14/11/1395 (درخصوص بازنگری در نحوه محاسبه عوارض زیربنای مشمول تراکم ساختمانی)

3- عوارض پذیره تا حد تراکم پایه در سایر کاربـری‌ها (اعم از تجارتی، اداری، صنعتی، اقامتی، بهداشتی، آموزشی، فرهنگی، توریستی، تفریحی، ورزشی، تاریخی، مذهبی و انبارداری)

4- عوارض پذیره از زیربنای مشـمول تراکم مجاز در سایر کاربـری‌ها (غیر مسکونی) برابر مصوبه 20816/95/4/ش مورخ 20/11/1395 (درخصوص بازنگری در نحوه محاسبه عوارض پذیره)

5- عوارض احداث پیـش‌آمدگی

{برو به فهرست}

 

4- میزان هزینه پرداختی به آموزش و پرورش هنگام گرفتن پروانه چقدر است؟

تا جایی که خاطرم هست شهرداری طبق قانون مصوب مجلس معادل 5 درصد عوارض زیربنا را (هنگام گرفتن پروانه ساختمانی) فیشی صادر می کرد که به حساب آموزش و پرورش واریز گردد، اما طبق سوالی که از کارشناسان درآمد مناطق شهرداری مشهد داشتم، در حال حاضر چنین وجهی اخذ نمی گردد.

{برو به فهرست}

 

هزینه های صدور پروانه ساختمانی مسکونی (محاسبه آنلاین)
5 (100%) 6 votes
درباره سيد مجتبي فرشچي

طی سالهای 85 لغایت 94، یعنی 9 سال در بخشهای شهرسازی و درآمد شهرداری مشهد مشغول به کار بوده ام. اکنون مایلم تجربیات گرانقدر خود را در اختیار عموم شهروندان قرار دهم. به اعتقاد من تعامل با شهرداری همانند تعامل با دادگستری نیازمند وکیل و مشاور است.

21 دیدگاه در هزینه های صدور پروانه ساختمانی مسکونی (محاسبه آنلاین)
  1. خدا خیرتان بد . اینطور ی مجبور نیستیم برای دا نستن مبلغ پروا نه برویم شهرداری و جواب سر بالا بشنویم .

  2. سلام. ببخشین برای جواز ساخت تجاری که درمحله واقع هست با زیربنای ۷۵متر و قیمت ساخت منطقه ۱۵۰هزارتومان، درهمکف چقد میشه؟

    • سيد مجتبي فرشچي ۱۱ دی ۱۳۹۶ در ۰۰:۴۲ پاسخ

      سلام
      محاسبه هزینه پروانه یا جواز ساخت تجارتی در شهرداری مشهد ارتباطی با قیمت ساخت منطقه ندارد و بر اساس پی دارایی یا ارزش سرقفلی می باشد.
      چنانچه در کاربری تجارتی واقع شده باشید، مبلغ نسبتا کمی به شهرداری خواهید پرداخت و عوارض پذیره تجاری ، که حدودا متری ۳۵۰ هزار تومان می شود، بدهی شما به شهرداری خواهد بود. اما اگر در کاربری تجارتی واقع نباشید، رقمی حدود نصف ارزش سرقفلی تجارتی در آن منطقه را می بایست به شهرداری بپردازید.

      • سلام بنده
        ارادتمند
        میخواستم با شما تماس تلفنی داشته باشم در خصوص جرایم ساختمانی

        • سيد مجتبي فرشچي ۲ مهر ۱۳۹۷ در ۰۸:۲۶ پاسخ

          سلام؛ اگر در استان خراسان رضوی هستید، کافی است از تلفن ثابت با خط زیر تماس تا صحبت داشته باشیم: ۹۰۹۵۱۱۱۷۴۳
          این خط سرویس مشاوره شرکت است.

  3. سلام خواستم روش محاسبه هزینه صفر تا صد صدور پروانه ساختمان رو متوجه و یاد بگیریم اگه مرحمت بفرمایید توضیح بفرمایید ممنون میشم شماره تماسم ۰۹۳۶۲۹۱۹۶.. میباشد یاعلی

    • سيد مجتبي فرشچي ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ در ۱۹:۱۱ پاسخ

      با سلام. می توانیم طی جلسه یا جلساتی اصول و روشهای محاسبات عوارض پروانه شهرداری به اضافه بخش نامه و مصوبات درآمدی ملاک عمل شهرداری را به شما آموزش دهیم. برای اطلاعات بیشتر این صفحه سایت را ملاحظه نمایید: آموزش محاسبات شهرداری

  4. خوش بحال شما مشهدی که در شهرتان همچین مشاوری هست . ..

  5. علی اکبر محمدی ۹ خرداد ۱۳۹۷ در ۰۶:۰۲ پاسخ

    سلام. بسیار بسیار از اطلاع رسانی شما سپاسگزاری می کنم. من کارمند شهرداری هستم. مطالب شما بسیار مفید است . الحق مجاورت با امام رضا در خدمت رسانی به مردم برکات بی شماری دارد.علی اکبر محمدی

  6. سلام میخوام یه زمین در رسالت بخرم شرایط گرفتن پروانه ساخت وهمه چیز چقدر هزینه میبره
    ۱۰۰متر
    قیمت به متراژمتری ۲۰۰هزارتومان

    • سيد مجتبي فرشچي ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ در ۱۴:۲۱ پاسخ

      سلام. هزینه ای که شهرداری بابت پروانه می گیرد را از طریق محاسبه آنلاین در این صفحه بدست آورید. مساحت را ۱۰۰ وارد کنید. تراکم ملک تان را نیز باید وارد کنید. با توجه به قیمتی که برای زمین گفتید به نظر می رسد در حوزه برخوردار نیست و حداکثر در حوزه درآمدی سه است. قیمت منطقه ای تان را باید از شهرداری بپرسید. یا ما با دریافت مبلغی آنرا تعیین می کنیم. طبق برآورد ما اگر تراکم زمین متوسط باشد حدود هزینه پروانه شما ۷.۲ میلیون تومان می شود (قیمت منطقه ای را فرض کردیم ۵۰۰۰۰ ریال باشد).

  7. سلام خدمت شما ۱۴۰ متر زمین اوایل لادن با تراکم ۱۳۵ درصد هزینه کاملی که باید به شهرداری بپردازیم چه مقدار است؟
    از طریق محاسبه آنلاین نه حوزه درآمدی نه قیمت دارایی را اطلاع ندارم ممنون میشم دقیق پاسخ دهید

    • سيد مجتبي فرشچي ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ در ۰۱:۴۲ پاسخ

      سلام
      به صورت دقیق نمی شود پاسخ داد. زیرا محل دقیق ملک شما و کد نوسازی را نداریم تا قیمت منطقه ای و حوزه درآمدی را تعیین کنیم. اگر قصد ساخت و ساز و تصمیم گیری جدی دارید درخواست جلسه مشاوره حضوری بدهید تا دقیقا هزینه شهرداری را بتوانید حساب کتاب کنید. فعلا این خدمت مشاوره حضوری را با قیمت بسیار مناسبی ارائه می دهیم.

  8. ۰۹۳۵۴۳۰۴۴۸۲
    خوشحال میشم باهاتون در ارتباط باشم

    • سید مجتبی فرشچی ۱ مهر ۱۳۹۷ در ۲۰:۰۰ پاسخ

      سلام؛ اگر قصد دریافت اطلاعات یا مشاوره را دارید، از طریق شماره تماس درج شده در پایین صفحات سایت اعلام نمایید تا وقت مشاوره تلفنی یا حضوری هماهنگ شود. هزینه مشاوره حضوری جلسه ای ۲۵۰ ت می باشد.
      یا اینکه از تلفن ثابت با خط مشاوره تلفنی شرکت تماس بگیرید: ۹۰۹۵۱۱۱۷۴۳

  9. بسیار عالی

  10. با سلام
    بسیار سایت خوبی دارید خدا قوت بهتون می گم . ای کاش زودتر با شما آشنا می شدم.
    به خاطر چند اصطلاح متوجه مصوبه شورای شهر در مورد این مناقشه تامین اجتماعی نشدم. الان کسی که خارج ضابطه می خواد پروانه بگیره, حق بیمه به ضابطه مجاز می خوره یا به همه فاکتور؟
    سوال دوم، به نظر شما افزایش عوارض سال ۹۸ از کی و به چه میزان افزایش میابد؟

    • سید مجتبی فرشچی ۹ آذر ۱۳۹۷ در ۱۹:۱۵ پاسخ

      سلام. لطف دارید.
      از زمان مسائل مورد مناقشه با تامین اجتماعی چند ماهی گذشته است (تاریخ ها در متن توضیحات ذکر شده) و حتی شهردار مشهد هم عوض شده. احتمالا الان به وضعیت با ثباتی رسیده است. ما در گرماگرم مناقشات این مطلب را نوشته بودیم. همین که به این نکته واقف باشید خوب است تا هنگام اخذ پروانه ساختمانی به آن دقت کنید تا متضرر نشوید. لطفا اگر مطلع شدید شما آخرین وضعیت را برای همه اعلام نمایید.
      سوال دوم: فعلا صحبتی در این خصوص افزایش عوارض شهرداری نشنیده ام و با توجه به اینکه شهرداری در شرف تغییر شهردار هست فعلا نمی شود نظری داد.

  11. با عرض سلام و ادب
    برای زمینی با مساحت تقریبا ۴۴ متر در سیدی اقدام به گرفتن سند کردم. بعد از طی تمامی مراحل( نقشه برداری؛ بازرسی و …) در حکم نهایی به من اعلام شد که به زمین های زیر ۵۰ متر سند تعلق نمیگره. آیا راهی برای اخذ سند وجود داره؟اگه راهی وجود نداره چرا در ابتدای امر جلوی ادامه مراحل را نگرفتن تا وقت و هزینه اضافی متحمل نشویم؟ با تشکر از شما


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام؛ پس از مطالعه هر مطلب در سايت، مي توانيد سوالات خود را در بخش ديدگاه در پايين آن صفحه درج نماييد. ما پاسخ خواهيم داد و شما از طريق ايميل از پاسخ ما به سوال خود مطلع خواهيد شد.

مشاوران اطمینان شرق

1
×
سلام. چنانچه قصد سفارش کار دارید، می توانید از طریق واتس آپ با ما ارتباط بگیرید.
روی آیکن واتس آپ کلیک کنید:
بر روی فلش ها کلیک نمایید تا زیر منوها نمایش داده شود