پاسخ تمام الکترونیکی استعلام های شهرداری مشهد

شهرداری مشهد با هدف حرکت در مسیر شهر هوشمند، قصد دارد بسیاری از درخواست های مردم را از طریق فضای مجازی وبدون مراجعه به شهرداری  بررسی وپاسخگویی نماید. دراین متن سعی  برآن شده است تا به طور ساده وگام به گام نحوه استفاده ازاین خدمات تشریح گردد.

شما می توانید پس از مطالعه این متن و مشاهده فیلم انتهای متن بدون مراجعه به شهرداری مشهد و به صورت رایگان از داخل منزل نسبت به انجام کلیه استعلام های خود نظیر استعلام محضر-دفترخانه، استعلام بانک، استعلام ادارات و استعلام تجدید اجاره اقدام نمایید

1- پیش نیاز : حساب کاربری من میل

پیش نیاز استفاده از خدمات الکترونیک شهرداری مشهد داشتن یک حساب کاربری من میل می باشد.

برای این کار کافی است برروی تصویر زیر کلیک نمایید.

برروی دکمه عضویت کلیلک کنید

پس از تکمیل اطلاعات فوق، برروی دکمه عضویت کلیک کنید،در کمتر از چند دقیقه شما دارای یک حساب من میل شده اید.

استفاده از خدمات شهرداری مشهد نیز تنها از طریق این شناسه شهروندی امکان پذیر است.

بااین ایمیل مشابه سایر ایمیل های جی میل،یاهو و… می توانید اطلاعات را برای دوستان خود ارسال نمایید.

امکانات دیگری نیز در این شناسه تعبیه شده است که سعی خواهیم کرد در مطالب آتی به آن ها اشاره نماییم.

2- مراجعه به  سایت اداره کل امور شهرسازی شهرداری مشهد

www.esup.mashhad.ir

3-انتخاب نوع درخواست

در این مرحله استعلام را انتخاب نمایید

4- ثبت درخواست استعلام بانک

در این مرحله به عنوان نمونه استعلام بانک را انتخاب کردیم

4-1- گام اول : تایید تعهدات

1-اطلاعات ارائه شده توسط اینجانب به سایت شهرداری ، واقعی و مستند بر مدارک موجود که نزد اینجانب یا موکلم موجود است ، می باشد و در صورت درخواست شهرداری اصل اسناد استفاده شده برای تکمیل فرمهای اطلاعاتی را در اختیار نماینده یا نمایندگان شهرداری قرار خواهم داد. در صورت ارائه اطلاعات غیر واقعی و فاقد اسناد و مدارک واقعی پاسخ درخواست ارائه شده از سمت اینجانب را اعم از پروانه، استعلام، گواهی، پایانکار و غیره را ضبط و یا فرآیند آن را در هر مرحله ای که باشد متوقف نموده و کلیه مسئولیتهای آن به عهده اینجانب می باشد و حق هرگونه اعتراضی را در این خصوص از خود سلب می نمایم.

2-مطلع و آگاه هستم که شهرداری بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی اینجانب به سایت، فرآیند بررسی و اقدام در جهت پاسخگویی به درخواستم را بصورت غیرحضوری انجام خواهد داد. لذا اعلام می دارم که مسئولیت هر گونه اشتباه ناشی از ارائه اطلاعات غیر واقعی که منجر به وارد آمدن خسارات مالی و زمانی در جریان رسیدگی به پرونده باشد به عهده اینجانب بوده و شهرداری در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت.

4-2- گام دوم انتخاب ملک

موقعیت ملک را از طریق وارد کردن کد نوسازی یا انتخاب بر بروی نقشه و یا جستجو معبر یا صنف انتخاب می کنیم

4-3- گام سوم : بررسی سوابق

در شرایط فعلی هر ملکی دارای گواهی معتبر یا سابقه مجاز می تواند استعلام نماید ( در گذشته شرط مجوز بعد از سال 1386 بود که برداشته شد).

4-4- گام چهارم : احراز هویت

در این مرحله پیامکی به شماره همراه مالک ارسال شده و باید در این بخش وارد نمود تا شماره همراه تایید گردد

4-5- گام پنجم : خود اظهاری-بازدید

در این مرحله مشخص می کنید که نیاز به بازدید دارید یا از طریق خود اظهاری اعلام می کنید

لازم به ذکر است در استعلام تجدید اجاره، تعیین وقت بازدید برای تعیین بر وکف توسط مامور بازدید الزامی است

4-6- گام ششم : اطلاعات مرجع استعلام

دراین بخش تاریخ وشماره نامه ونام مرجع استعلام وارد می شود

شماره و تاریخ نامه مرجع استعلام کننده ، در نامه های استعلام بانک ، محضر و یا … درج شده است. آنها را وارد کنید تا هنگام صدور استعلام بر روی گواهی مشاهده گردد.

 

4-7- گام هفتم: تسویه عوارض نوسازی

در صورت داشتن بدهی نوسازی در این مرحله پرداخت نمایید

4-8-گام هشتم: صحت سنجی سیستم و ثبت درخواست

در این مرحله درخواست ثبت نهایی شده و به شما کد پیگیری ارائه می شود

5- فیلم مراحل انجام استعلام تمام الکترونیک

پیشنهاد می کنم جدید ترین فیلم تدوین شده توسط مهندس شیرازی ، مدیرکل امور شهرسازی معاونت شهرسازی شهرداری مشهد در تاریخ 28 خرداد 1400 را مشاهده نمایید

4.4/5 - (5 امتیاز)

مشاهده دیدگاه ها (1)

مطالب مرتبط